منتظر ظهور

...امام زمانی باش...

مرگ مؤمن

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ب.ظ

فردی از امام صادق (ع) پرسید: آیا مؤمن هنگام مرگ ناراحت است و کراهت دارد؟

امام فرمود: خیر. زمانی که ملک‌الموت برای قبض روح می‌آید ابتدا مؤمن جزع‌وفزعی نشان می‌دهد. (این نشان می‌دهد که امام یک مؤمن معمولی را در نظر داشته اند) ملک‌الموت می‌گوید ای دوست خدا جزع نکن، قسم به خدا من از پدر به تو مهربان‌تر هستم.

 چشم‌هایت را بازکن. بعد ائمه و پیامبر بر مؤمن ظاهر می‌شوند و دوستان او معرفی می‌شوند. خطاب می‌رسد: ای کسی که پیامبر و آل او را باور داشتی، به سمت پروردگارت بیا درحالی‌که تو از خدا راضی هستی به‌واسطه‌ی ولایتی که داری و خدا هم از تو راضی است به خاطر ثوابی که به تو می‌دهد. و هیچ‌چیز برای مؤمن محبوب‌تر از این نیست که برود و دیگر برنگردد.

منبع: "کتاب فروع کافی"


آیت‌الله حائری داماد آیت‌الله حجت بودند. ایشان میگویند وقتی دم آخر دعای عدیله را برای او خواندیم و تربت به دهانش ریختیم، ایشان گفتند: این تربت آخرین توشه‌ی من است و فرمودند: آقا علی (ع) دارد می‌آید.


ما باید باور بکنیم که بعد از مرگ چنین آغوش‌های گرمی باز است. 

نظرات  (۱)

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۱ عماد صادق زاده
جالبه
از یه طرف من شنیدم میگفت یکی از آیات اعظام دم مرگ اشهد را نخوندند و کافر از دنیا رفتند.
یعنی مبیشه؟
طرف یه عمر درس بخونه و بدونه قضیه چیه بعد قدم آخر را برنداره
پاسخ:
سلام. ابتداً از اینکه به وبلاگمون سر زدین ممنونم 
درضمن، برادر شما از کجا شنیدین این حرف رو؟! منکه فکر نمی کنم درست باشه، چون یه زمانی هست که انسان در حال خواب از دنیا میره و در واقع اصلاً بیدار نیست که بخواد تشهد هم بگه......منم باز تحقیق می کنمدر این مورد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی